آموزش سهم از سرچ (SOV)

آموزش محاسبه سهم بیزینس از سرچ گوگل
_

حجت مسگری

کارشناس سئو

قسمت اول

آموزش سهم از سرچ SOV

28 دیدگاه

  • سلام. واقعا خیلی خوب و کاربردی بود. الکسا امار shair of voice میداد ولی الان که نیست درست کردن این اکسل خیلی به درد میخوره.
    فقط اقای شولی هم تو سایت کندو یه ویدئو دارن راجب بحث فورکست. به نظرم بی ربط نیست به موضوع این ویدئو. اگه ویدئو اقای شولی رو بزارید یا خودتون یک ویدئوی ترکیبی از فورکست و shair of voice درست کنید به نظرم خیلی جالب میشه

    • سلام
      ممنون از پیشنهادتون. بله بله در جریان اونم هستم. خودمم جدیدا دارم با میلاد روی یک پروژه فورکست کار میکنم که در موردش یک مقاله منتشر خواهیم کرد طی هفته آینده. اون مقاله رو هم میتونید بخونید. البته این دو تا مبحث تقریبا یه مقداری همپوشانی هم دارن. به پیشنهادتون فکر میکنم، از طرفی میخوام مباحث کامل باشن و از طرف دیگه میخوام تعداد ویدئوها بی مورد زیاد نشه و خیلی با هم همپوشانی نداشته باشن. شاید اون ویدئو رو هم اضافه کردیم. مرسی

      • خیلی ممنون. اره همپوشانی دارن ولی فورکست یه جورایی کاربرد sov رو روشن تر میکنه. مقاله توی همین سایت منتشر میشه؟

        • مقاله روی صفحه شرکت دیوار در سایت ویرگول منتشر شد. اگر سرچ کنید “پیش بینی سئو” یا “فورکست سئو” در نتایج سرچ گوگل هم مقاله رو خواهید دید.

  • سلام حجت جان
    عالی بود
    این نوع آموزش هایی که بصورت عمیق یک مفهومی رو توضیح میدن خیلی کمه مخصوصا تو وب فارسی

  • ویدیوی خیلی خوبی بود و موضوع مهمی بود که پوشش دادین.
    اینکه ایا ابزاری هست که بشه باهاش میزان ترافیک و یا CTR رتبه های ۱ تا ۱۰ هر کلمه کلیدی رو به صورت شخصی سازی شده اندازه گیری کرد
    همونطور که تو ویدیو اشاره کردید مثلا نرخ ۳۶ درصد برای رتبه ۱ توی حوزه‌های مختلف متفاوت هست طبیعتا
    مرسی که تجربیاتتون رو به اشتراک میذارید و بسیار کاربردی بود

    • بهترین روش برای محاسبه CTR رتبه های مختلف، سرچ کنسول خود شما هست چون این نرخ برای فیلدهای مختلف کاری و همچنین برندهای شرکت های مختلف متفاوت هست و اختلافش هم خیلی زیاده. اگر سرچ کنسول پر و پیمونی دارید، یک خروجی سه ماهه ازش بگیرید، عبارات برندد رو فیلتر کنید و دور بریزید و حالا میانگین نرخ کلیک عبارات نان‌برندد خودتون رو برای هر رتبه به صورت جداگانه محاسبه کنید. حواستون باشه که کوئری هایی که ایمپرشن خیلی کمی دارن رو هم قبلش دور بریزید چون خطای محاسبات شما رو افزایش میدن.
      اما اگر ترافیک زیادی روی سایتتون نداشته باشید خب طبیعتا نمیتونید از دیتای سرچ کنسولتون استفاده کنید و راه دیگه ای ندارید جز اینکه از نتایج مطالعاتی که در این زمینه انجام شده استفاده کنید.

  • سلام وقتتون بخیر، خیلی ممنون از آموزش خوبتون، فقط بنظرتون گوگل شیتس از اکسل بهتر و کاربردی تر نیست؟

  • سلام آقای مسگری. وقت شما بخیر
    مرسی بابت این آموزش مفید. من تابحال مشابه این آموزش رو ندیده بودم.
    من 1 سوالی دارم. من روی سایتی که کار میکنم رقبا در همه کلمه های کلیدی یکی نیستند. مثلا در کلمه 1 با سایت های x.com و y.ir و z.com رقابت داریم اما در کلمه 2 با سایت های y.ir و h.com و k.ir و همین طور الی آخر. در کلمه های کلیدی مختلف با سایتهای مختلف رقابت داریم چون بعضی از رقبا در همه زمینه های کاری کارفرما فعال نیستند. این رو چطوری باید در اکسل وارد کرد؟ باید اکسل های جداگانه ایجاد کنم یا اینکه همون حالت رتبه 100 رو در نظر بگیرم؟

    • سلام
      ببینید، ما توی این روش میایم رقبای اصلی رو لحاظ میکنیم و اخرش معلوم میشه این رقبایی که در نظر گرفتیم مجموعا چه درصدی از ترافیک رو دارن به خودشون جذب میکنن، اگر مجموعا شما و رقبایی که لحاظ کردید دارید چیزی حدود 60 یا 70 درصد ترافیک رو جذب میکنید یعنی شما تقریبا رقبای مهم رو پوشش دادید.
      نکته دوم اینکه به این نگاه کنید که ایا کلمات شما در یک صنعت خاص هستند یا اینکه نه، در چندین صنعت دارید کار میکنید، اگر اینطوره میتونید برای هر صنعت یک اکسل جدا ایجاد کنید

  • واقعا عالی بود و خیلی خیلی بیشتر از اون چیزی که فکرشو می‌کردید ارزش داره و کمک کننده است. مرسی🙏☺️

  • سلام
    ممنون بابت آموزش خوبت
    ولی یجا خیلی بد توضیح دادی و یجورایی از زیرش در رفتی
    باید توی این ویدیو بدست آوردن CTR رو برای نتایج سرپ آموزش میدادی چراکه اصلی‌ترین بخشش همونه و بقیه بخش‌خا فقط ضرب و جمع و تقسیمه که همه بلدن

    • سلام
      خیلی از ضبط ویدیو گذشته و یادم نیست که اینی که میگید رو گفتم یا نگفتم ولی حالا کاری نداره که. الان میگم. ببینید، میرید توی سرچ کنسول، خروجی میگیرید از همه‌ی دیتایی که دارید، بعد فیلتر میکنید همه رتبه 1 تا 1.5 رو جدا میکنید و بعد نگاه میکنید ببینید چقدر سی تی آر دارن به طور میانگین، بعد این کار رو برای بقیه رتبه ها و رنکینگ ها هم انجام میدید.

  • عالی بود حجت جان . من حقیقتا خیلی لذت بردم . فقط یه سوال برام میمونه . این مورد برای نوشتن بود. برای عکس هم باز همین قابل تکراره؟ چون تو یه سری کسب و کارها بیشتر ورودی از عکس هستش.

    • بهش فکر نکردم ولی الان که پرسیدید بگم که اگر بخواید این کار رو برای عکس بکنید باید بتونید برای عکس میزان سرچش و رتبش در نتایج و درصد کلیک حساب بکنید که فک نکنم شدنی باشه

  • سلام وقت بخیر
    بنده هم دوره های یوتیوب هم دوره های سایت رو کامل و جامع دیدم وخیلی عالی بود
    ممنون میشم اگه فایل پاورپوینت استفاده شده در دوره یوتیوب رو به ایمیلم ارسال کنین.

  • سلام
    1- آموزش محاسبه سهم بازار بیزینس از میزان کل سرچ (Share of Voice)
    2- استراتژی کلی سئو سایت
    دو ویدیو با عناوین بالا در بخش استراتژی سئو با یک ویدئو بارگزاری شده هستن یعنی هر دو share of voice هستن

  • سلام وقت بخیر من الان توی سرچ کنسول چجوری فیلتر کنم برا ctr چون کلمه کلیدی اصلی من و سرچ کنسول ctr=0 قرار میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *