سلام ممنون از زحمتی که کشیدید واقعا متشکرم. فقط یک سوال برای منی که تازه واردم برای سایتی که تازه شروع به کار کرده و اصلا ترافیکی نداره محاسبه SOV و ترافیک رقبا ضرورتی داره؟ بعد از کی ورد ریسرچ و کلاسترینگ از کیوردهایی که جمع اوری شده چطور باید استفاده کرد؟
برای سوال اول، اگر انجامش ندید باعث نمیشه کلا به نتیجه ای نرسید ولی اگر انجامش بدید بهتون دید میده که کدوم رقیب در چه دسته بندی ای داره بهتر عمل میکنه و میتونید در استراتژیتون لحاظ کنید.
در مورد سوال دوم، از کیوردها در تولید محتوا، تگ های اچ یک و دو و غیره ، تگ تایتل و دسکریپشن و غیره استفاده میشه. باید کل دوره رو ببینید تا درک بهتری از استفاده کیوردها داشته باشید
درود.
دم شما گرم
خیلی دوره خوبی بود
قدم بسیاری مهمی تو اکوسیستم آموزشی کشور بود
تاثیر خوبی در فرهنگسازی خواهد داشت.
و خوشبختانه برعکس چیزای رایگان دیگه، یعنی آموزشای رایگان دیگه که یا کامل نیستن و میخان اصل دوره رو بهت بفروشن، یا قدیمین و کیفیت ندارن…
دوره شما با کیفیت بود و توسط آدمایی ضبط شد که همه کننده کار هستن و خودشون و حرفهای.
دست مریزاد.
سلام وقت بخیر
خیلی عالی بود ممنون از شما
یک سوال دارم، درصد تخمین کلیک را برای رتبه zero چی در نظر میگیریم؟ zero را یک در نظر میگیریم؟ و به همین ترتیب رتبه ها را یکی یکی به پایین شیفت میدهیم؟
سلام
تا جایی که میدونم ابزارهای رنک ترکر زیرو پوزیشن رو نشون نمیدن ولی اگه دستی میخواید این کار رو انجام بدید سرچ کنید نرخ کلیک نرمالش رو توی سایتا پیدا میکنید حتما
سلام
1- آموزش محاسبه سهم بازار بیزینس از میزان کل سرچ (Share of Voice)
2- استراتژی کلی سئو سایت
دو ویدیو با عناوین بالا در بخش استراتژی سئو با یک ویدئو بارگزاری شده هستن یعنی هر دو share of voice هستن
سلام وقت بخیر
بنده هم دوره های یوتیوب هم دوره های سایت رو کامل و جامع دیدم وخیلی عالی بود
ممنون میشم اگه فایل پاورپوینت استفاده شده در دوره یوتیوب رو به ایمیلم ارسال کنین.
عالی بود حجت جان . من حقیقتا خیلی لذت بردم . فقط یه سوال برام میمونه . این مورد برای نوشتن بود. برای عکس هم باز همین قابل تکراره؟ چون تو یه سری کسب و کارها بیشتر ورودی از عکس هستش.
بهش فکر نکردم ولی الان که پرسیدید بگم که اگر بخواید این کار رو برای عکس بکنید باید بتونید برای عکس میزان سرچش و رتبش در نتایج و درصد کلیک حساب بکنید که فک نکنم شدنی باشه
سلام
ممنون بابت آموزش خوبت
ولی یجا خیلی بد توضیح دادی و یجورایی از زیرش در رفتی
باید توی این ویدیو بدست آوردن CTR رو برای نتایج سرپ آموزش میدادی چراکه اصلیترین بخشش همونه و بقیه بخشخا فقط ضرب و جمع و تقسیمه که همه بلدن
سلام
خیلی از ضبط ویدیو گذشته و یادم نیست که اینی که میگید رو گفتم یا نگفتم ولی حالا کاری نداره که. الان میگم. ببینید، میرید توی سرچ کنسول، خروجی میگیرید از همهی دیتایی که دارید، بعد فیلتر میکنید همه رتبه 1 تا 1.5 رو جدا میکنید و بعد نگاه میکنید ببینید چقدر سی تی آر دارن به طور میانگین، بعد این کار رو برای بقیه رتبه ها و رنکینگ ها هم انجام میدید.
ممنون از آموزش های بی نظیر جناب مسکری، من شخصا بعد از دیدن ویدئوهای آموزشی، براتون دعا کردم، انشالله همیشه موفق و پیروز باشین.
فقط بی زحمت چطور میتونم به فایل اکسل که در این آموزش گذاشتین دسترسی داشته باشم، واقعیتش به ایمیل تون دسترسی ندارم
سلام آقای مسگری. وقت شما بخیر
مرسی بابت این آموزش مفید. من تابحال مشابه این آموزش رو ندیده بودم.
من 1 سوالی دارم. من روی سایتی که کار میکنم رقبا در همه کلمه های کلیدی یکی نیستند. مثلا در کلمه 1 با سایت های x.com و y.ir و z.com رقابت داریم اما در کلمه 2 با سایت های y.ir و h.com و k.ir و همین طور الی آخر. در کلمه های کلیدی مختلف با سایتهای مختلف رقابت داریم چون بعضی از رقبا در همه زمینه های کاری کارفرما فعال نیستند. این رو چطوری باید در اکسل وارد کرد؟ باید اکسل های جداگانه ایجاد کنم یا اینکه همون حالت رتبه 100 رو در نظر بگیرم؟
سلام
ببینید، ما توی این روش میایم رقبای اصلی رو لحاظ میکنیم و اخرش معلوم میشه این رقبایی که در نظر گرفتیم مجموعا چه درصدی از ترافیک رو دارن به خودشون جذب میکنن، اگر مجموعا شما و رقبایی که لحاظ کردید دارید چیزی حدود 60 یا 70 درصد ترافیک رو جذب میکنید یعنی شما تقریبا رقبای مهم رو پوشش دادید.
نکته دوم اینکه به این نگاه کنید که ایا کلمات شما در یک صنعت خاص هستند یا اینکه نه، در چندین صنعت دارید کار میکنید، اگر اینطوره میتونید برای هر صنعت یک اکسل جدا ایجاد کنید
ویدیوی خیلی خوبی بود و موضوع مهمی بود که پوشش دادین.
اینکه ایا ابزاری هست که بشه باهاش میزان ترافیک و یا CTR رتبه های ۱ تا ۱۰ هر کلمه کلیدی رو به صورت شخصی سازی شده اندازه گیری کرد
همونطور که تو ویدیو اشاره کردید مثلا نرخ ۳۶ درصد برای رتبه ۱ توی حوزههای مختلف متفاوت هست طبیعتا
مرسی که تجربیاتتون رو به اشتراک میذارید و بسیار کاربردی بود
بهترین روش برای محاسبه CTR رتبه های مختلف، سرچ کنسول خود شما هست چون این نرخ برای فیلدهای مختلف کاری و همچنین برندهای شرکت های مختلف متفاوت هست و اختلافش هم خیلی زیاده. اگر سرچ کنسول پر و پیمونی دارید، یک خروجی سه ماهه ازش بگیرید، عبارات برندد رو فیلتر کنید و دور بریزید و حالا میانگین نرخ کلیک عبارات نانبرندد خودتون رو برای هر رتبه به صورت جداگانه محاسبه کنید. حواستون باشه که کوئری هایی که ایمپرشن خیلی کمی دارن رو هم قبلش دور بریزید چون خطای محاسبات شما رو افزایش میدن.
اما اگر ترافیک زیادی روی سایتتون نداشته باشید خب طبیعتا نمیتونید از دیتای سرچ کنسولتون استفاده کنید و راه دیگه ای ندارید جز اینکه از نتایج مطالعاتی که در این زمینه انجام شده استفاده کنید.
سلام. واقعا خیلی خوب و کاربردی بود. الکسا امار shair of voice میداد ولی الان که نیست درست کردن این اکسل خیلی به درد میخوره.
فقط اقای شولی هم تو سایت کندو یه ویدئو دارن راجب بحث فورکست. به نظرم بی ربط نیست به موضوع این ویدئو. اگه ویدئو اقای شولی رو بزارید یا خودتون یک ویدئوی ترکیبی از فورکست و shair of voice درست کنید به نظرم خیلی جالب میشه
سلام
ممنون از پیشنهادتون. بله بله در جریان اونم هستم. خودمم جدیدا دارم با میلاد روی یک پروژه فورکست کار میکنم که در موردش یک مقاله منتشر خواهیم کرد طی هفته آینده. اون مقاله رو هم میتونید بخونید. البته این دو تا مبحث تقریبا یه مقداری همپوشانی هم دارن. به پیشنهادتون فکر میکنم، از طرفی میخوام مباحث کامل باشن و از طرف دیگه میخوام تعداد ویدئوها بی مورد زیاد نشه و خیلی با هم همپوشانی نداشته باشن. شاید اون ویدئو رو هم اضافه کردیم. مرسی
38 پاسخ
سلام ممنون از زحمتی که کشیدید واقعا متشکرم. فقط یک سوال برای منی که تازه واردم برای سایتی که تازه شروع به کار کرده و اصلا ترافیکی نداره محاسبه SOV و ترافیک رقبا ضرورتی داره؟ بعد از کی ورد ریسرچ و کلاسترینگ از کیوردهایی که جمع اوری شده چطور باید استفاده کرد؟
برای سوال اول، اگر انجامش ندید باعث نمیشه کلا به نتیجه ای نرسید ولی اگر انجامش بدید بهتون دید میده که کدوم رقیب در چه دسته بندی ای داره بهتر عمل میکنه و میتونید در استراتژیتون لحاظ کنید.
در مورد سوال دوم، از کیوردها در تولید محتوا، تگ های اچ یک و دو و غیره ، تگ تایتل و دسکریپشن و غیره استفاده میشه. باید کل دوره رو ببینید تا درک بهتری از استفاده کیوردها داشته باشید
من امروز این ویدیو دیدم تا قبل از اعمال محاسبات واقعا توضیحاتتون عالیه اما بعدش خیلی گنگ میشه حیف شد این اموزش این مدلی ضبط شده
من که خیلی جز به جز توضیح دادم. چرا؟ از اول ببینید و اروم اروم در گوگل شیت خودتون پیاده سازی کنید احتمالا حل بشه مشکل
درود.
دم شما گرم
خیلی دوره خوبی بود
قدم بسیاری مهمی تو اکوسیستم آموزشی کشور بود
تاثیر خوبی در فرهنگسازی خواهد داشت.
و خوشبختانه برعکس چیزای رایگان دیگه، یعنی آموزشای رایگان دیگه که یا کامل نیستن و میخان اصل دوره رو بهت بفروشن، یا قدیمین و کیفیت ندارن…
دوره شما با کیفیت بود و توسط آدمایی ضبط شد که همه کننده کار هستن و خودشون و حرفهای.
دست مریزاد.
خوشحالم که نتیجه تلاشمون داره دیده میشه 🙂
ممنونم
موفق باشید
سلام وقت بخیر
خیلی عالی بود ممنون از شما
یک سوال دارم، درصد تخمین کلیک را برای رتبه zero چی در نظر میگیریم؟ zero را یک در نظر میگیریم؟ و به همین ترتیب رتبه ها را یکی یکی به پایین شیفت میدهیم؟
سلام
تا جایی که میدونم ابزارهای رنک ترکر زیرو پوزیشن رو نشون نمیدن ولی اگه دستی میخواید این کار رو انجام بدید سرچ کنید نرخ کلیک نرمالش رو توی سایتا پیدا میکنید حتما
سلام ، خدا قوت ، عالی بود مثل تمام جلسات دیگه
ممنون میشم اگه این فایل اکسل رو به ایمیلم ارسال کنید.
سپاسگزارم
سلام
لطفا برای دریافت فایل به اکانت لینکدین من پیام بدید که راحت تر ارسال کنم براتون
سلام وقت بخیر من الان توی سرچ کنسول چجوری فیلتر کنم برا ctr چون کلمه کلیدی اصلی من و سرچ کنسول ctr=0 قرار میده
سلام عالی بود ممنونم
سلام
1- آموزش محاسبه سهم بازار بیزینس از میزان کل سرچ (Share of Voice)
2- استراتژی کلی سئو سایت
دو ویدیو با عناوین بالا در بخش استراتژی سئو با یک ویدئو بارگزاری شده هستن یعنی هر دو share of voice هستن
سلام
مرسی که اطلاع دادید. بله مشکل از ما هست. به زودی درستش میکنیم.
سلام وقت بخیر
بنده هم دوره های یوتیوب هم دوره های سایت رو کامل و جامع دیدم وخیلی عالی بود
ممنون میشم اگه فایل پاورپوینت استفاده شده در دوره یوتیوب رو به ایمیلم ارسال کنین.
بعد از پایان برگزاری دوره به اشتراک گذاشته میشه و در شبکه های اجتماعیم اطلاع رسانی میکنم
عالی بود حجت جان . من حقیقتا خیلی لذت بردم . فقط یه سوال برام میمونه . این مورد برای نوشتن بود. برای عکس هم باز همین قابل تکراره؟ چون تو یه سری کسب و کارها بیشتر ورودی از عکس هستش.
بهش فکر نکردم ولی الان که پرسیدید بگم که اگر بخواید این کار رو برای عکس بکنید باید بتونید برای عکس میزان سرچش و رتبش در نتایج و درصد کلیک حساب بکنید که فک نکنم شدنی باشه
سلام
ممنون بابت آموزش خوبت
ولی یجا خیلی بد توضیح دادی و یجورایی از زیرش در رفتی
باید توی این ویدیو بدست آوردن CTR رو برای نتایج سرپ آموزش میدادی چراکه اصلیترین بخشش همونه و بقیه بخشخا فقط ضرب و جمع و تقسیمه که همه بلدن
سلام
خیلی از ضبط ویدیو گذشته و یادم نیست که اینی که میگید رو گفتم یا نگفتم ولی حالا کاری نداره که. الان میگم. ببینید، میرید توی سرچ کنسول، خروجی میگیرید از همهی دیتایی که دارید، بعد فیلتر میکنید همه رتبه 1 تا 1.5 رو جدا میکنید و بعد نگاه میکنید ببینید چقدر سی تی آر دارن به طور میانگین، بعد این کار رو برای بقیه رتبه ها و رنکینگ ها هم انجام میدید.
ممنون از آموزش های بی نظیر جناب مسکری، من شخصا بعد از دیدن ویدئوهای آموزشی، براتون دعا کردم، انشالله همیشه موفق و پیروز باشین.
فقط بی زحمت چطور میتونم به فایل اکسل که در این آموزش گذاشتین دسترسی داشته باشم، واقعیتش به ایمیل تون دسترسی ندارم
سلام
ممنونم
لینک خدمت شما
https://www.dropbox.com/scl/fi/pkg69c1nij5vjlssgjhvi/SOV.xlsx?rlkey=tbplmkm7dxj63ysixdm7udpnc&dl=0
ممنونم حجت جان
خواهش میکنم. امیدوارم ازش استفاده کنید و موفق باشید
واقعا عالی بود و خیلی خیلی بیشتر از اون چیزی که فکرشو میکردید ارزش داره و کمک کننده است. مرسی🙏☺️
ممنونم از لطف شما. خوشحالم که براتون مفید بوده و بهتون کمک کرده
سلام آقای مسگری. وقت شما بخیر
مرسی بابت این آموزش مفید. من تابحال مشابه این آموزش رو ندیده بودم.
من 1 سوالی دارم. من روی سایتی که کار میکنم رقبا در همه کلمه های کلیدی یکی نیستند. مثلا در کلمه 1 با سایت های x.com و y.ir و z.com رقابت داریم اما در کلمه 2 با سایت های y.ir و h.com و k.ir و همین طور الی آخر. در کلمه های کلیدی مختلف با سایتهای مختلف رقابت داریم چون بعضی از رقبا در همه زمینه های کاری کارفرما فعال نیستند. این رو چطوری باید در اکسل وارد کرد؟ باید اکسل های جداگانه ایجاد کنم یا اینکه همون حالت رتبه 100 رو در نظر بگیرم؟
سلام
ببینید، ما توی این روش میایم رقبای اصلی رو لحاظ میکنیم و اخرش معلوم میشه این رقبایی که در نظر گرفتیم مجموعا چه درصدی از ترافیک رو دارن به خودشون جذب میکنن، اگر مجموعا شما و رقبایی که لحاظ کردید دارید چیزی حدود 60 یا 70 درصد ترافیک رو جذب میکنید یعنی شما تقریبا رقبای مهم رو پوشش دادید.
نکته دوم اینکه به این نگاه کنید که ایا کلمات شما در یک صنعت خاص هستند یا اینکه نه، در چندین صنعت دارید کار میکنید، اگر اینطوره میتونید برای هر صنعت یک اکسل جدا ایجاد کنید
سلام وقتتون بخیر، خیلی ممنون از آموزش خوبتون، فقط بنظرتون گوگل شیتس از اکسل بهتر و کاربردی تر نیست؟
سلام
در تعداد پایین موافقم اما در تعداد بالا گوگل شیت ممکنه پاسخگو نباشه
ویدیوی خیلی خوبی بود و موضوع مهمی بود که پوشش دادین.
اینکه ایا ابزاری هست که بشه باهاش میزان ترافیک و یا CTR رتبه های ۱ تا ۱۰ هر کلمه کلیدی رو به صورت شخصی سازی شده اندازه گیری کرد
همونطور که تو ویدیو اشاره کردید مثلا نرخ ۳۶ درصد برای رتبه ۱ توی حوزههای مختلف متفاوت هست طبیعتا
مرسی که تجربیاتتون رو به اشتراک میذارید و بسیار کاربردی بود
بهترین روش برای محاسبه CTR رتبه های مختلف، سرچ کنسول خود شما هست چون این نرخ برای فیلدهای مختلف کاری و همچنین برندهای شرکت های مختلف متفاوت هست و اختلافش هم خیلی زیاده. اگر سرچ کنسول پر و پیمونی دارید، یک خروجی سه ماهه ازش بگیرید، عبارات برندد رو فیلتر کنید و دور بریزید و حالا میانگین نرخ کلیک عبارات نانبرندد خودتون رو برای هر رتبه به صورت جداگانه محاسبه کنید. حواستون باشه که کوئری هایی که ایمپرشن خیلی کمی دارن رو هم قبلش دور بریزید چون خطای محاسبات شما رو افزایش میدن.
اما اگر ترافیک زیادی روی سایتتون نداشته باشید خب طبیعتا نمیتونید از دیتای سرچ کنسولتون استفاده کنید و راه دیگه ای ندارید جز اینکه از نتایج مطالعاتی که در این زمینه انجام شده استفاده کنید.
سلام حجت جان
عالی بود
این نوع آموزش هایی که بصورت عمیق یک مفهومی رو توضیح میدن خیلی کمه مخصوصا تو وب فارسی
سعی کردم یک مجموعهی خلاصه و مفید اما عمیق و با کیفیت گردآوری و ارائه کنم.
خوشحالم مفید بوده براتون
سلام. واقعا خیلی خوب و کاربردی بود. الکسا امار shair of voice میداد ولی الان که نیست درست کردن این اکسل خیلی به درد میخوره.
فقط اقای شولی هم تو سایت کندو یه ویدئو دارن راجب بحث فورکست. به نظرم بی ربط نیست به موضوع این ویدئو. اگه ویدئو اقای شولی رو بزارید یا خودتون یک ویدئوی ترکیبی از فورکست و shair of voice درست کنید به نظرم خیلی جالب میشه
سلام
ممنون از پیشنهادتون. بله بله در جریان اونم هستم. خودمم جدیدا دارم با میلاد روی یک پروژه فورکست کار میکنم که در موردش یک مقاله منتشر خواهیم کرد طی هفته آینده. اون مقاله رو هم میتونید بخونید. البته این دو تا مبحث تقریبا یه مقداری همپوشانی هم دارن. به پیشنهادتون فکر میکنم، از طرفی میخوام مباحث کامل باشن و از طرف دیگه میخوام تعداد ویدئوها بی مورد زیاد نشه و خیلی با هم همپوشانی نداشته باشن. شاید اون ویدئو رو هم اضافه کردیم. مرسی
خیلی ممنون. اره همپوشانی دارن ولی فورکست یه جورایی کاربرد sov رو روشن تر میکنه. مقاله توی همین سایت منتشر میشه؟
مقاله روی صفحه شرکت دیوار در سایت ویرگول منتشر شد. اگر سرچ کنید “پیش بینی سئو” یا “فورکست سئو” در نتایج سرچ گوگل هم مقاله رو خواهید دید.